Jak poprawić wizerunek pracodawcy (employer branding)?

Employer branding to działania firmy, których celem jest budowa atrakcyjnego wizerunku pracodawcy w oczach aktualnych i przyszłych pracowników. Jak budować swą markę, aby odnieść sukces i przyciągać najlepszych?

Na czym polega employer branding?

Co to jest employer branding? Budowanie marki pracodawcy to długotrwały proces, który najczęściej odbywa się w wielu odrębnych obszarach, wśród których można wymienić następujące przykłady:

Właściwie zaplanowane działania wchodzące w skład employer brandingu poprawiają wizerunek pracodawcy, ograniczają rotację kadr, a także ułatwiają pozyskiwanie do swojego teamu dobrych i doświadczonych pracowników.

Przykłady działań w zakresie employer brandingu

Chcąc poprawić swój wizerunek, pracodawcy sięgają po sprawdzone i innowacyjne metody, dzięki którym łatwiej przyciągnąć najlepszych. Do rozwiązań, które są najczęściej wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach, zalicza się m.in.:

Komfort pracy a employer branding

Pozytywny wizerunek pracodawcy budują przede wszystkim drobne udogodnienia, takie jak dostęp do świeżych owoców, woda dostarczana do firmy, a także narzędzia pozwalającą na szybką i sprawną komunikację w ramach zespołu i poza nim. Kluczowa jest też otwartość na nowe pomysły, które – w ramach szeroko rozumianej kultury pracy – podsuwają inni pracownicy.

Niezbędne jest też zapewnienie pracownikom odpowiedniego komfortu psychicznego. Otwartość na sugestie i problemy osób zatrudnionych w firmie jest kluczowa, dla zapewnienia optymalnych warunków współpracy i zwiększenia efektywności. W tak zarządzanej firmie nawet wymagający kierownik lub manager znajdzie zrozumienie dla nakreślonych przez siebie celów.

Reasumując, employer branding nie jest celem samym w sobie. To przede wszystkim dążenie do poprawy stosunków pomiędzy poszczególnymi pracownikami, tak aby działania te przyniosły konkretne efekty w postaci wzrostu efektywności i komfortu psychicznego.

Zobacz więcej